Основи здоров'я в школі.Персональний сайт Шуліги А.Є. - 07. Урок
Вітаю Вас, Гість
Гловна Реєстрація Вхід RSS



07. Урок
Урок №7
(7 клас)

Тема: Пожежна безпека у громадських приміщеннях. Практична робота№2 «Моделювання ситуації евакуації з класу, школи».
Мета: сформувати необхідність дотримання правил пожежної безпеки у громадських приміщеннях; ознайомити, як діє система виявлення пожежі та пожежної сигналізації у школі; ознайомити з правилами користування вогнегасником; практично провести евакуацію з приміщення школи.
Обладнання: підручник «Основи здоров’я» Т.В. Воронцова, В.С.Пономаренко, -К, «Алатон», 2007; наочність.
Базові поняття та терміни: евакуація, первинні засоби пожежогасіння, пожежні пости.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний етап
II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності
1. Назвіть приклади громадських приміщень у вашому населеному пункті.
2. Чим відрізняються громадські приміщення від житлових будинків щодо пожежної безпеки?
III. Вивчення нового матеріалу

Правила пожежної безпеки в школі.
Робота в групах. Опрацювати матеріал підручника С.57-58 та дати відповідь на питання:
Група 1:
- Які засоби протипожежного захисту знаходяться у школі?
- Які профілактичні заходи проводяться в школі щодо запобігання пожеж?
Група 2:
- Які труднощі виникають при евакуації з громадських приміщень, в тому числі зі школи?
- Як відбувається оповіщення про пожежу у громадських місцях, у школі?

Первинні засоби пожежогасіння.
До первинних засобів пожежогасіння належать:
- вогнегасники;
- пожежні крани-комплекти, ручні насоси лопати, ломи, сокири, гаки, пили, багри;
- ящики з піском, бочки з водою;
- азбестові полотнища, повстяні мати та ін.

Первинні засоби пожежогасіння розміщують на пожежних щитах, які встановлюють на території об'єкта з розрахунку один щит на 5000м2. Вони мають бути пофарбовані у червоний колір, а пожежний інструмент у чорний.

Серед первинних засобів пожежогасіння найважливішу роль відіграють вогнегасники різних типів: водяні, водопінні, порошкові, вуглекислотні, газові.

Залежно від способу транспортування вони бувають: переносні (до 20 кг) та пересувні (до 450 кг).
Залежно від об'єму вогнегасники бувають малолітражні (до 5л), ручні (до 10 л), пересувні (понад 10л).
Вогнегасники маркують буквами, що означає їх вид та цифрами, що визначають їх об'єм.

Найбільш перспективними є порошкові вогнегасники, які застосовують для гасіння лужних металів, ЛЗР і ТР, електрообладнання, що горить під напругою до 1000В, твердих та газоподібних речовин.

Вибір типу вогнегасника визначається розмірами загоряння і можливих осередків пожеж.

Засоби пожежогасіння слід розміщувати у зручному для використання місці, не загороджуючи ними проходи і виходи (в одноповерхових будівлях зовні біля входу, в багатоповерхових при вході на поверхи). На території підприємства щити розміщуються з таким розрахунком, щоб кожен з них обслуговував групу будівель інтервалом між ними не більше 100 м, а від сховищ з вогненебезпечними матеріалами на 50 м. Засоби пожежогасіння фарбують в червоний колір, а написи на них роблять білою фарбою.
- Де у школі знаходяться пожежні щити та вогнегасники?

IV. Узагальнення та систематизація знань учнів.
Практична робота № 2
Тема. Моделювання ситуації евакуації з класу та школи.
Мета: навчитися правильно поводитися в ситуації евакуації з класу та школи.
Обладнання та матеріали: план-схема евакуації школи, знаки пожежної безпеки.
Хід роботи
1. Познайомся з планом-схемою евакуації школи. План-схема — це креслення вашої школи, на якому позначені найбільш безпечні шляхи виходу з приміщення у разі пожежі. Суцільні зелені стрілки вказують основні рекомендовані шляхи евакуації, а пунктирні стрілки — резервні (другорядні) шляхи евакуації. На плані евакуації позначено умовними знаками розміщення вогнегасників, пожежних кранів, гідрантів, телефонів.
2. Пригадай знаки пожежної безпеки, які вказують шляхи до порятунку або попереджають про небезпеку.
3. Пригадай, який сигнал сповіщає про евакуацію.
4. Повтори правила поведінки під час евакуації.
5. Користуючись планом-схемою школи й дотримуючись правил евакуації, вийди зі школи, звертаючи при цьому увагу на знаки на стінах.
6. Прослідкуй, скільки часу ти витратив, аби вийти зі школи.
V. Домашнє завдання
Опрацювати § 8
Перейти до завантаження матеріалу

Реклама

Шкільне життя

CY-PR.com

Андрій Шуліга © 2011-2014 | Безкоштовний хостинг uCoz
Цитування матеріалів, за умови гіперпосилання на сайт "Основи здоров'я в школі", заохочується.
Відповідальність за зміст рекламних оголошень несе рекламодавець.
Інформація представлена на сайті несе загальний характер і не є конкретною порадою при лікуванні конкретної хвороби! За професіональною порадою лікування будь-якої хвороби звертайтесь до вашого лікаря!